Monday, May 25, 2009

FAQ



Soalan Yang selalu dikemukakan kepada my-ceramic-club.

Kami sedikan jawapannya untuk anda!

Diharap soalan-solan ini dapat membantu kemuyskilan anda. Jika ada persoalan lain, sila kemukakan soalan-soalan anda kepada my-ceramic-club.

Persoalan Mengenai Ceramic Business Club

1. Business apa ni?? Ceramic Business Club ni apa?

Ceramic Business Club (CBC) adalah sebuah perniagaan e-Commerce (Seperti E-Cosway dan lain-lain business E-Commerce tu). CBC yang dimiliki Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd dan pejabat CBC terletak di Ampang, Selangor. Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd menerusi jenama Ceramic Business Club menjalankan satu Program Keahlian Privilege untuk memasarkan produk ceramic mereka secara trading.

Ceramic Business Club dilancarkan pada 7 Julai 2007 dan merupakan sebuah perniagaan berlesen dan berdaftar, serta sah dijalankan mengikut undang-undang. Maklumat lanjut mengenai Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd di Laman Mengenai Syarikat ataupun terus ke Laman Rasmi Syarikat.

2. Macam mana Konsep Perniagaan yang dijalankan oleh Ceramic Business Club?


Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd menjalankan perniagaan produk ceramic dan dipasarkan di dalam dan luar negara. Selain dijual di pasaran, Asia Ceramic juga memperkenalkan satu Program Keahlian Privilege yang dipanggil Ceramic Business Club. Melalui program keahlian ini, Ceramic Business Club menawarkan pelbagai ganjaran dan kelebihan yang cukup istimewa kepada Ahlinya. Setiap Ahli yang mendaftar akan menerima satu kad keahlian Ceramic Business Club yang tertera nama ahli dan no keahlian mereka pada kad privilege tersebut.

Konsep program keahlian ini sama seperti program ganjaran Real Rewards atau Bonuslink.

Asia Ceramic juga menggunakan konsep yang sama. Ahli akan menerima kad keahlian Ceramic Business Club dan akan menerima ganjaran istimewa khusus untuk ahli yang memegang kad sahaja. Kelebihan dan ganjaran yang diberikan adalah tertakluk kepada setiap pekej yang dibeli.

3. Apakah Keistimewaan yang ditawarkan jika saya menjadi Ahli Ceramic Business Club?

Sebagai Ahli yang mendaftar secara rasmi dengan syarikat, Ceramic Business Club menawarkan pelbagai keistimewaan kepada.

1. Khairat Kematian

Antara keistimewaan bagi setiap Ahli adalah, mereka akan diberikan satu Program Kebajikan Community Caring Programme yang lebih dikenali sebagai program Khairat Kematian. Melalui program ini, setiap Ahli yang meninggal dunia akan menerima sumbangan daripada pihak syarikat dan Ahli yang lain. Sumbangan tersebut akan diberikan kepada pewaris mangsa.
Klik sini untuk maklumat lanjut

2. Tabung Kebajikan CBC

Selain program khairat kematian CCP untuk setiap Ahli, Ceramic Business Club juga menyediakan satu tabung kebajikan khusus untuk menderma kepada Pertubuhan Kebajikan, NGO dan lain-lain lagi yang dikenali sebagai Community Service Programme. Klik sini untuk maklumat berkaitan sumbangan CBC kepada masyarakat.

3. Shopping Points dan baucher

Ceramic Business Club juga menawarkan pelbagai barangan dan produk yang membolehkan kesemua Ahli menukarkannya dengan mata Shoping Points yang diperolehi daripada bonus yang diterima. Produk dan barangan tersebut meliputi Pakej Pelancongan, Pakej Umrah, Voucher Membeli-belah Giant Hypermarket, Voucher KFC dan Pizza Hut, Mc-Donalds, Voucher membeli-belah Jaya Jusco, Vaucher membeli belah Parkson, Aksesori Ceramic Business Club, barangan Ceramic dan lain-lain lagi.

Pihak syarikat akan menambah beberapa lagi barangan yang lain dalam masa terdekat ini seperti Tiket Penerbangan Air Asia, Telefon Bimbit, Prepaid, MP3, Kamera Digital dan sebagainya yang akan ditambah dari semasa ke semasa.

4. Polisi Insuran

Pihak CBC juga melindungi setiap ahli dengan polisi insuran (Life Insuran) dari takaful yang berjumlah RM15,000 bagi setiap ahli.



No comments:

Post a Comment